علم و تکنولوژی

شروع فاز 2 پروژه شهر توریست با همکاری وزارت کشور

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش توریستی از آغاز فاز دوم پروژه شهر توریست با اعلام آمادگی هشت استان برای ارزیابی، با همکاری و حمایت وزارت کشور اطلاع داد.

19 مهر 1399

محسن هاشمی رئیس شورای شهر ماند

محسن هاشمی رفسنجانی برای سال چهارم رئیس شورای شهر تهران ماند.

17 مهر 1399

هوش مصنوعی بستری برای توسعه کسب و کار ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان و کسب و کار ها می توانند از خدمات موجود هوش مصنوعی در کسب و کار های خود استفاده کنند.

16 مهر 1399

قدم تازه به سمت نهایی شدن واکسن ایرانی کرونا

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از موفقیت آمیز بودن تست واکسن کرونای ایرانی روی حیوان خبر داد.

12 مهر 1399

فناوری های نوین خدمات درمانی را متحول می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که بسته های فناوری نوپدید 5G خدمات درمانی را متحول می کند، گفت: برنامه این سیستم متضمن ارائه راه حل های فناورانه جدید خصوصا در دوران بحران اپیدمی کروناست.

28 شهریور 1399

شناسایی بیماری های تنفسی در 10 دقیقه با نانوذرات پروتئینی

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه ام آی تی نوع جدیدی از نانوذرات را اختراع نموده اند که دارای مولکول های فرار پروتئینی است و این مولکول ها در قالب نشانگرهایی عمل می نمایند که ابتلاء به بیماری هایی مانند سینه پهلو و سایر بیماری های...

25 شهریور 1399

تصاویر جدیدی از گوشی گلکسی نوت 20 5G منتشر شد

روز گذشته تصاویری از گوشی گلکسی نوت 20 5G سامسونگ منتشر شد که این محصول زیبا و چشم نواز را از تمامی زوایا به تصویر کشید. البته این رندرها با آنچه که پیش تر در رابطه با این محصول گفته می شد مطابقت دارد که همین مسئله می تواند صحت و اعتبار آن ها را افزایش دهد.

21 شهریور 1399

وزارت ارتباطات: قیمت اینترنت همراه باید به حالت قبل برگردد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بالا بردن قیمت توسط بعضی اپراتور های تلفن همراه در شرایط کرونا را غیرمنطقی و غیرمعقول دانست و خواهان بازگشت قیمت ها به حالت قبل شد.

15 شهریور 1399

معرفی نامزد های بخش شعر کودک و بزرگسال قلم زرین

اسامی نامزد های کتاب های بخش شعر بزرگسال و کودک و نوجوان، هجدهمین جشنواره قلم زرین از سوی هیئت داوران معرفی گردید.

10 شهریور 1399

ضرورت تحقق اعطای تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت های فناور

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، نشست مجازی مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی با روسای پارک های علم و فناوری و صندوق های پژوهش و فناوری به منظور برطرف ابهامات مربوط به فرآیند پرداخت تسهیلات شرکت های فناور آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با حضور مهدی...

8 شهریور 1399

ماسک های ال ای دی قابل کنترل با آیفون و اندروید؛ یک فناوری آخرالزمانی!

وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: ماسک های صورت یکی از مهم ترین بحث های این روز ها و احتمالا سال 2020 خواهند بود؛ چه دوست داشته باشیم یا نه!

29 مرداد 1399

مسائل خانواده گلکسی اس 20 و راه رفع آن ها

گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ از جمله بهترین پرچم داران اندرویدی محسوب می شوند. متأسفانه، این گوشی ها فارغ از مشکل نیستند و برخی از این موارد می توانند آزاردهنده باشند. اما خوشبختانه به روزرسانی های نرم افزاری و برخی راهکارها می توانند به رفع این نگرانی...

29 مرداد 1399

شروع تابستان 99 با خورشیدگرفتگی جزئی، گرفت ماه 15 روز پس از تنها کسوف قابل مشاهده سال در کشور

همزمان با شروع فصل تابستان و در روز اول تیر آسمان ایران شاهد خورشیدگرفتگی است که از ایران به صورت جزئی دیده می گردد و به گفته دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران بیشترین درصد گرفت خورشید در چابهار و دریای عمان رخ خواهد داد که به ترتیب 98 و 99 درصد از سطح خورشید...

27 مرداد 1399

شرایط تحصیل در آلبرتا

تحصیل در آلبرتاسیستم آموزش عالی آلبرتا به خاطر داشتن دانشگاه ها، کالج ها، موسسات فنی و تاسیسات تحققاتی بسیار عالی مشهور می باشد.

2 مرداد 1399

آیا بحران شغلی کرونا فرصتی برای گذر از بحران است؟ ، کسب و کاری که ما را به کنترل در می آورد!

کرونا این مهمان ناخوانده موجی از تغییرات را درسبک زندگی مردم ایجاد کرده و مردم را مجاب به رعایت اصولی کرده که شاید تا به الان کمتر به آن توجه می شد. با وقوع این اتفاق کشور درگیر بحران شد و به تبع مردم هم بحران زده. از این ویروس مهم ترین ضربه به بخش کسب و...

1 مرداد 1399

سلسله نشست های آزاد دانشگاه علامه طباطبایی سه شنبه شب ها برگزار می شود

سلسله نشست های گفت وگوهای آزاد دانشگاه علامه طباطبایی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار می شود.

30 تیر 1399

خبرنگاران کمربند حفاظتی در 54 کیلومتر اراضی مرزی کویر میقان اراک اجرا شد

اراک - خبرنگاران - رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کمربند حفاظتی در 54 کیلومتر از مرز اراضی مستثنیات و ملی حاشیه کویر میقان اراک سال جاری صورت گرفته است.

21 تیر 1399

بازار داغ روانشناس نماهای اینستاگرامی همزمان با شیوع کرونا

یک روانشناس نسبت به فعالیت روانشناس نماها در اینستاگرام در ایام کرونایی هشدار داد و گفت: این افراد به دلیل داشتن فن بیان بسیار خوب می توانند کاربران اینستاگرام را به سمت خودشان جلب نمایند، حال آنکه در واقعیت هیچ دانشی در این زمینه ندارند و آسیب ها و پیامدهای...

19 تیر 1399

فراوری واکسن کرونا در ژاپن با یاری حشرات!

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیکی، شرکت داروسازی ژاپنیShionogi&Co اعلام نموده با یاری حشرات مشغول توسعه یک واکسن ویروس کرونا است. این شرکت میخواهد در امسال میلادی واکسن مذکور را روی انسان ها آزمایش کند.

5 تیر 1399

فارس من، شرط تغییر شهریه دانشجویان در نیم امسال

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم پیشنهاد تغییر در پرداخت شهریه دانشجویان شهریه پرداز، باید از طرف دانشگاه یا موسسه آموزش عالی به هیات امنای دانشگاه ارسال و در آنجا تصویب گردد.

5 تیر 1399
تعداد: (119)