جزئیات تفاهم نامه وزارت راه و بانک صادرات

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک صادرات ایران به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای تفاهم نامه امضا کردند. بر این اساس مقرر شد که تسهیلات بانک صادرات ایران در جهت خرید 2450 دستگاه انواع کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی و در قبال ترهین کامیون های مورد خریداری و با بازپرداخت 72 ماهه پرداخت گردد.

جزئیات تفاهم نامه وزارت راه و بانک صادرات

به گزارش وبلاگ سیب رایانه به نقل از بانک صادرات ایران، در این مراسم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از مساعدت بانک صادرات ایران در قبول مسئولیت به عنوان بانک عامل نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، گفت: این حرکت از یک هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق تیمی برای برداشتن یک گام بلند و موثر دیگر در صنعت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در سال جهش فراوری حکایت دارد.

حجت اله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: در بحث توسعه مالی، شاخص های فراوانی داریم که دو تا از کلیدی ترین آنها هزینه مبادله و زیرساخت ها و شبکه حمل و نقل است.

وی اضافه نمود: این که کالای فراوری شده با چه قیمتی به دست مصرف نماینده می رسد، شاخص مهمی است. اگر کالا با دو سه درصد هزینه، صرفنظر از سود به دست مصرف نماینده رسید، از نظر شرایط توسعه مالی بهتر از آن است که همین کالا با 3 یا 4 درصد هزینه به دست مصرف نماینده برسد؛ به طوری که امروز هزینه مبادله، یکی از مهمترین شاخص هاست.

صیدی، زیرساخت های حمل و نقل و شبکه حمل و نقل را شاخص دوم توسعه یافتگی توصیف کرد و ادامه داد: این شاخص، رابطه مستقیمی با هزینه مبادله دارد و می تواند به شدت آن را کاهش دهد.

وی اضافه نمود: بانک صادرات ایران افتخار می نماید که در این خصوص ماموریت ویژه ای داشته و امروز در ادامه توافق قبلی وارد مرحله بعدی می شویم و گام بلند دوم را بر می داریم.

صیدی ادامه داد: بانک صادرات ایران 50 هزار میلیارد ریال با بازپرداخت شش ساله به منظور نوسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور اختصاص داده است که این موضوع امروز در قالب امضای تفاهم نامه بین بانک صادرات ایران، وزارت راه و شهرسازی و شرکت ماموت مورد توافق نهاده شد.

وی اضافه نمود: تسهیلات بانک صادرات ایران در جهت خرید 2450 دستگاه انواع کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی و در قبال ترهین کامیون های مورد خریداری و با بازپرداخت 72 ماهه پرداخت می گردد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 100 هزار دستگاه کامیون بالای 35 سال در کشور وجود دارد که در هر 100 کیلومتر پیمایش نزدیک به 60 لیتر گازوئیل مصرف می نمایند، اضافه نمود: با توجه به شرایط یاد شده نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای از طرف دولت مورد پیگیری نهاده شد و با اجرای تفاهم نامه حاضر 2450 دستگاه کامیون و تریلر جایگزین خواهد شد.

وی کاهش سهم حمل و نقل جاده ای با توجه به افزایش سهم حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه و به صرفه نبودن خروج کامیون فرسوده از چرخه فعالیت برای کامیون داران و همچنین افزایش نیافتن سهم حمل و نقل جاده ای در سال های اخیر را مبنای پرداخت تسهیلات جدید بانک صادرات ایران اعلام و اظهار امیدواری کرد که پرداخت این تسهیلات به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک صادرات ایران بتواند به کاهش مخاطرات جاده ای و هزینه های سوخت و سلامت محیط زیست یاری کند.

مدیر عامل بانک صادرات ایران اضافه نمود: سالانه حدود 2 میلیارد تن کالا به وسیله کامیون وارد کشور و حدود 6 میلیارد و 228 میلیون تن کالا هم به وسیله کامیون از ایران به دیگر کشورها صادر می گردد که با توجه به اهمیت حجم مبادلات تجاری که از این طریق صورت می گیرد، اختصاص تسهیلات به خدمات حمل و نقل جاده ای و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت این بخش از خدمات، پرداخت تسهیلات مورد تفاهم این بخش ضرورت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزئیات تفاهم نامه وزارت راه و بانک صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تفاهم نامه وزارت راه و بانک صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید