تعیین زمان برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی الجزایر

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، رئیس جمهور الجزایر از برگزاری همه پرسی درباره اصلاحات اجرا شده در قانون اساسی این کشور در آبان ماه امسال خبر داد.

تعیین زمان برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی الجزایر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیب رایانه به نقل از روزنامه الرای الیوم، عبدالمجید تبون گفت: همه پرسی درباره اصلاحات اجرا شده در قانون اساسی کشور 10 آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

به دنبال دیدار محمد شرفی رئیس کمیته ملی انتخابات الجزایر با عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور بیانیه منتشر شد که در آن آمده است: شرفی برنامه ای را به رئیس جمهور تقدیم کرد که حاکی از آمادگی کمیته ملی انتخابات برای برگزاری همه پرسی درباره اصلاحات اجرا شده درقانون اساسی بود.

اصلاح قانون اساسی الجزایر یکی از وعده هایی انتخاباتی تبون بود.

قانون اساسی الجزایر در زمان عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور به گونه ای تدوین شده بود که قدرت به طور کامل در اختیار او قرار داشت.

تبون در سخنرانی های انتخاباتی اش قول داده بود که با انجام اصلاحات در قانون اساسی اختیارات رئیس جمهور را محدود و جمهوری جدیدی درالجزایر بناء کند.

پس از پیروزی تبون درانتخابات ریاست جمهوری وی کمیته ای با حضور حقوقدان و کارشناسان قانون اساسی تشکیل داد تا با بازنگری درقانون اساسی الجزایر اصلاحات عمیقی را درآن انجام دهند،سپس پیش نویس قانون جدید را به رای و نظر احزاب سیاسی و کنندگان مجلس بگذارند و پس از کسب نظر آنها و انجام اصلاحات لازم، مردم در همه پرسی قانون اساسی اصلاح شده شرکت کنند.

فعالان جامعه مدنی و برخی احزاب سیاسی الجزایر مشارکت در اصلاح قانون اساسی این کشور را نپذیرفتند و خواستار تدوین قانون اساسی جدید شدند نه اینکه قانون اساسی دوره بوتفلیقه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تعیین زمان برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین زمان برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید