یکی از دیگر از نزدیکان برلوسکونی به هفت سال زندان محکوم شد

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، خبرنگاران: دادگاه عالی استیناف ایتالیا محکومیت صادره علیه یکی از نزدیکان نخست وزیر سابق این کشور را که به خاطر تبانی با مافیا مجرم شناخته شده بود را تأیید کرد.

یکی از دیگر از نزدیکان برلوسکونی به هفت سال زندان محکوم شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیب رایانه به نقل از ال.بی.سی؛ دادگاه عالی استیناف ایتالیا، حکم صادره علیه یکی از نزدیکان سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق این کشور مبنی بر تبانی با مافیا را تأیید کرد.

تأیید حکم محکومیت این فرد ضربه دیگری به حیثیت برلوسکونی است که پیشتر خود وی نیز به اتهام فرار مالیاتی مجرم شناخته شده بود.

براساس این حکم، مارچلو دل اوتری 72 ساله که از زمان دانشجویی دوستی دیرینه ای با برلوسکونی دارد به هفت سال زندان محکوم شده است، این حکم، نهایی بوده و غیرقابل اعتراض است.

دل اوتری در زمان اعلام حکم نهایی دادگاه تجدیدنظر در دادگاه حاضر نبود زیرا پیش از آن در لبنان بازداشت شده بود.

ماه گذشته بود که دادگاه شهر پالرمو پس از اینکه متوجه شد دل اوتری قبل از صدور حکم نهایی دادگاه از کشور خارج شده است، گفت که وی فراری است.

پس از آن بود که بازرسان توانستند رد وی در یکی از هتل های مجلل بیروت کشف کرده و وی را توسط پلیس دستگیر کنند. دادستان های ایتالیایی هم اکنون به دنبال استرداد وی از لبنان هستند.

دل اوتری به جرم دلالی بین مافیای سیسیل و تجار ارشد میلان - که شامل شرکتهای متعلق به برلوسکونی است - بین سال های 1974 تا 1992 محکوم شده است. با این حال در جریان این دادرسی که از سال 1997 اغاز شده است، اتهامی علیه برلوسکونی مطرح نشده است.

جوزپه دی پری وکیل دل اوتری گفت که از حکم صادره بسیار ناراحت و متأسف شده است و قصد دارد موضوع را به دادگاه اروپایی حقوق بشر ارجاع دهد تا در مورد رویه اجرا شده در دادگاه اعلام نظر کند.

این حکم صادره آخرین مورد از سلسله اقدامات قضایی و قانونی علیه برلوسکونی و متحدان وی است، امری که حزب راست ِمیانه روی وی - فورزا ایتالیا - را در انتخابات پیش روی مجلس اروپا با تهدید روبرو کرده است.

این در حالی است که برلوسکونی از هفته گذشته دوران محکومیت خود به خاطر فرار مالیاتی را مبنی بر ارائه خدمات اجتماعی در یک خانه سالمندان آغاز کرد.

پلیس ایتالیا همچنین پنجشنبه گذشته کلودیو اسکاجوله وزیر سابق کشور و صنایع ایتالیا در دوران نخست وزیری برلوسکونی را دستگیر کرد، وی مظنون به این است که به یک عضو سابق حزب متبوع خود که به همکاری با مافیا محکوم شده بود، کمک کرده است تا از چنگال عدالت فرار کند.

ماه گذشته نیز پلیس این کشور نیکولو کازنتینو معاون سابق وزیر اقتصاد در دولت برلوسکونی را بازداشت کرد، وی متهم شده است با مافیا تبانی کرده است تا یک رقابت تجاری علیه شبکه خانوادگی خود در زمینه فروش بنزین در نزدیکی ناپل را از بین ببرد.

منبع: تسنیم

به "یکی از دیگر از نزدیکان برلوسکونی به هفت سال زندان محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از دیگر از نزدیکان برلوسکونی به هفت سال زندان محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید