خبرنگاران کنفرانس تغییرات اقلیمی انگلیس به تعویق افتاد

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، لندن - خبرنگاران - دولت انگلیس روز چهارشنبه خاطرنشان کرد کنفرانس تغییرات اقلیمی که قرار بود نوامبر سال جاری در شهر گلاسکو برگزار گردد به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاده است.

خبرنگاران کنفرانس تغییرات اقلیمی انگلیس به تعویق افتاد

بر اساس اعلام تارنمای وزارت تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی انگلیس، این تصمیم از سوی اعضای چارچوب پیمان نامه سازمان ملل در امور تغییرات اقلیمی، دولت انگلیس و ایتالیا اتخاذ شده و تاریخ جدید برگزاری کنفرانس برای سال 2021 اعلام خواهد شد.

الوک شارما وزیر تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی انگلیس در این زمینه گفت: دنیا امروز با چالش بی سابقه ای روبرو است و تمام کشورها به درستی روی نجات جان انسان ها و مقابله با کوید-19 متمرکز هستند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا تاریخ برگزاری کنفرانس را تغییر دهیم.

همچنین پاتریشیا اسپینوزا دبیر پیمان تغییرات اقلیمی سازمان ملل گفت: کوید-19 فوری ترین تهدید جامعه انسانی است اما نباید فراموش کنیم که تغییرات اقلیمی عظیم ترین تهدیدی به شمار می رود که بشریت در دراز مدت با آن روبرو است.

وی از تمام کشورها خواست تا همچنان به حمایت از توافق اقلیمی پاریس ادامه دهند.

در کنفرانس سال جاری قرار بود بیش از 30 هزار شرکت نماینده از سیاستمداران، کارشناسان و فعالان محیط زیست حاضر و درباره راهکارهای مقابله با تحولات زیست محیطی گفت وگو نمایند.

پویش های زیست محیطی تصمیم دولت انگلیس را ناگزیر از تحولات بین المللی خوانده و اما تاکید نموده اند که بحران اقلیمی دنیا متوقف نشده است.

شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا که تا به امروز جان بیش از 45 هزار نفر را گرفته باعث لغو بسیاری از مراسم و برنامه های عمومی شده است.

در انگلیس نمایشگاه کتاب لندن که به عنوان یکی از عظیمترین رویدادهای ادبی دنیا شناخته می گردد به دلیل نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا لغو شد. همچنین پنج جشنواره مهم فرهنگی بین المللی ادینبرو (اسکاتلند) که قرار بود با حضور میلیون ها شرکت نماینده و هنرمند، مرداد ماه سال جاری برگزار گردد به دلیل نگرانی از کرونا به تعویق افتاد.

بر اساس آخرین آمار منتشره تا به امروز 927 هزار و 986 نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده و 46 هزار و 492 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کنفرانس تغییرات اقلیمی انگلیس به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنفرانس تغییرات اقلیمی انگلیس به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید