ژاپن شرایط اضطراری را به شهر های بیشتری گسترش می دهد

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، رسانه های ژاپن امروز گزارش دادند این کشور در حال آماده سازی شرایط برای گسترش شرایط اضطراری به فراتر از شهر های بزرگ آن است.

ژاپن شرایط اضطراری را به شهر های بیشتری گسترش می دهد

به گزارش به نقل از رویترز، رسانه های ژاپنی گزارش دادند این کشور در حال آماده سازی شرایط است تا شرایط اضطراری را به مناطقی فراتر از شهر های بزرگ گسترش دهد و آبه شینزو، نخست وزیر این کشور، پیش نویس بودجه تکمیلی را تغییر خواهد داد تا پرداخت هزینه های نقدی به مردم در آن لحاظ شود.

پیشتر در توکیو و شش استان دیگر از جمله اوزاکا اعلام شرایط اضطراری شده بود، اما به دلیل نگرانی بالا از گسترش رو به رشد ویروس کرونا در این کشور مناطق دیگر هم درخواست اعلام شرایط اضطراری را در آن ها مطرح کرده بودند.

شرایط اضطراری که هفتم آوریل در توکیو و شش استان دیگر به مدت یک ماه اعلام شد به مقامات این کشور اجازه می دهد حدود 44 درصد مردم را در خانه نگه دارند و مشاغل تعطیل باشند تا از شیوع ویروس کووید-19 ممانعت به عمل آید. با این حال، خبرگزاری NHK این کشور امروز گزارش داد فشار ها بر آبه برای گسترش شرایط اضطراری به سراسر کشور افزایش یافته و بسکمک او را متهم می سازند که اقداماتش در مقابله با این ویروس بسیار دیرهنگام و خیلی کم بوده است.

اقتصاد سومین قدرت مالی جهان با 9 هزار مبتلا به کرونا و 200 قربانی به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. صندوق بین المللی پول که رشد مالی ژاپن را در سال جاری 5.2 درصد پیش بینی کرده از دولت این کشور خواسته است کمک مالی به مردم را بیشتر کند و نرخ بهره را کاهش دهد. بنابر توصیه این صندوق سیاست انبساطی در کوتاه مدت ضروری است.

همه این ها در حالی است که ژاپن خود را برای برگزاری المپیک تابستانی 2020 آماده می کرد که شیوع کرونا سبب به تعویق افتادن آن شد. بنا بر اعلام مقامات این کشور این موضع زیان چند صد میلیارد دلاری برای توکیو به همراه داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ژاپن شرایط اضطراری را به شهر های بیشتری گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن شرایط اضطراری را به شهر های بیشتری گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید