نگرانی از کمبود بیمارستان برای بیماران کرونایی پاکستان

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، نخست وزیر پاکستان بار دیگر نسبت به تشدید شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: پاکستان با افزایش بیماران کرونایی و خطر کمبود امکانات و تخت بیمارستانی روبرو است.

نگرانی از کمبود بیمارستان برای بیماران کرونایی پاکستان

به گزارش روز پنجشنبه رسانه های پاکستانی، عمران خان پس از برگزاری ریاست بلندپایه ستاد مدیریت عملیات مبارزه با کرونا طی گفت وگو با رسانه ها هشدار داد که سرعت شیوع کرونا در پاکستان افزایش پیدا کرده و این شرایط به شدت موجب نگرانی دولت است.

وی اضافه نمود: با توجه به سرعت جهشی شیوع کرونا و ابتلای افراد به این بیماری بیم آن می رود که تا آخر ماه جاری (آوریل) نه تنها شمار مبتلایان به چندصد هزار نفر برسد بلکه نظام سلامت و امکانات بیمارستانی در پاکستان نیز دیگر جوابگوی بیماران نخواهد بود.

عمران خان به مردم پاکستان هشدار داد که کرونا را جدی بگیرند و چنین تصوری نداشته باشند که چون میزان تلفات جانی ناشی از ویروس کرونا در کشور کم است، احتیاط زیاد لازم نیست، در حالی که کرونا بسیار ویروس خطرناکی است و نباید با بی توجهی سبب در خطر دادن زندگی دیگران شد.

نخست وزیر پاکستان بزرگترین چالش پس از شیوع کرونا را رسیدگی به شرایط قشر ضعیف و 50 میلیون نفر از شهروندان این کشور که زیر خط فقر زندگی می کنند، مطرح نمود و اضافه نمود: تعطیلی شهرها و تشدید طرح فاصله گذاری اجتماعی به شدت زندگی این قشر در جامعه و کسب و کار آنان را تحت تاثیر قرار داده است و دولت درصدد یاری این افراد از طریق بسته های مالی و تامین نیازهای اساسی آنان از جمله موادغذایی است.

نگرانی عمران خان بابت افسار گسیختگی کرونا در پاکستان در حالی عنوان می شود که شمار مبتلایان به این ویروس از 4 هزار 200 نفر عبور کرده و تا به امروز 61 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به 50 هزار نفر ابراز نگرانی می کنند.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت پاکستان به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که هرچند میزان افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان در مقایسه با کشورهای منطقه کم است اما احتمال افزایش بیماران به پنجاه هزار نفر تا آخر ماه آوریل (11 اردیبهشت) وجود دارد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی از کمبود بیمارستان برای بیماران کرونایی پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از کمبود بیمارستان برای بیماران کرونایی پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید