شلیک کردستان به کرونا

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، خبرنگاران/کردستان هنرمند کاریکاتوریست کردستانی در طرحی نو و خلاقانه، تصویری از هدف قرار دریافت ویروس کرونا و جدال پیروز مردم کردستان در مبارزه با ویروس مهاجم کرونا ارایه نموده است.

شلیک کردستان به کرونا

طرح کاریکاتور کرونا در کردستان، این امیدواری را در اذهان به وجود آورده که ویروس کرونا با وجود بیمناکی که دارد در صورت رعایت بهداشت توسط شهروندان در تیررس است.

بهزاد تارا، تندیس میدان آزادی سنندج را در حال نشان کردن ویروس کرونا در متن این طرح قرارداده و در حالی که این تندیس ماسک بر دهان و بینی گذاشته و شرایط بهداشتی کامل را رعایت نموده است با قلماسنگ ویروس خطرناک کووید 19 را دقیق نشانه رفته است.

او در این طرح با انتخاب دقیق رنگ خطرناک بودن ویروس و نیز فضای زندگی شهروندان کردستانی را بازتاب داده است. این طرح امروز منتشر و مورد اقبال شهروندان کردستانی نهاده شد.

از آنجا که هنرهای تجسمی می توانند در بحران های اجتماعی موثر باشند، حضور آن ها در مسائل و بحران های اجتماعی بهتر و مفیدتر می تواند پیغام ها را به مردم انتقال داده و سبب تقویت روحیه در آن ها گردد و از سوی دیگر بیانگر مسئولیت پذیری هنرمندان در مقابل مسائل اجتماعی جامعه است.

بهزاد تارا متولد1341 سنندج و از سال 1357زیر نظر آقای هادی ضیاء الدینی نقاشی را آغاز کرد. او سال 1386 عضو انجمن نقاشان ایران شد.

تارا در رشته طراحی و نقاشی چندین دیپلم افتخار و جوایز در مسابقات مناطق کشور کسب نموده و دو بار در فینال نمایشگاه دو سالانه نقاشان معاصر ایران شرکت نموده است. تصویر سازی دیوان شعرای کُرد ازجمله نالی، محوی، بیسارانی، ولی دیوانه، شامی کرماشانی، ماموستا مولوی کُرد، وکتاب های زنان نامدار کُرد از جمله آثار اوست.

کتاب چند چهره ازجمله کتاب چاپ شده از آثار اوست که به همت انتشارات دانشگاه کردستان منتشر شده است. او با رسانه ها همکاری تنگاتنگی دارد و آثار او در دهه 80 شمسی در رسانه های محلی منتشر می شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شلیک کردستان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک کردستان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید