جاهای دیدنی پورتو؛ جاذبه هایی کمتر شناخته شده که باید دید.

به گزارش وبلاگ سیب رایانه، شهر بندری پورتو، دومین شهر عظیم و پرجمعیت کشور پرتغال است. این شهر جذاب که در حاشیه اقیانوس اطلس قرار گرفته است نه تنها یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی و توریستی شبه جزیره ایبریا است، بلکه یکی از زیباترین شهرهای اروپا به شمار می آید. جاهای دیدنی پورتو در کنار خیابان های سنگفرش شده و هزارتوی کوچه و پس کوچه های آن شما را به سفری در دل زمان خواهد برد. سفر به این شهر دیدنی که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، می تواند خاطراتی فراموش نشدنی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

جاهای دیدنی پورتو؛ جاذبه هایی کمتر شناخته شده که باید دید.

در حالی که پورتو به دلیل وجود بناهای مختلف تاریخی، بافت فرهنگی خاص، آب و هوای جذاب و صد البته غذاهای لذیذ یک مقصد بی نظیر گردشگری به حساب می آید، اما با حضور لیسبون، پایتخت پر زرق و برق پرتغال شانس چندانی برای جذب گردشگران نداشته است. به همین دلیل پروتو را یکی از شهرهای گردشگری کمتر شناخته شده می دانند که می توان سفری ارزان به آنها داشت.

در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ سیب رایانه، به معرفی جاهای دیدنی پورتو می پردازیم. شهری دیدنی که با توجه به تعداد کم گردشگرانی که در مقایسه با سایر شهرها دارد، مقصدی بی نظیر برای مسافرانی است که به دنبال شهری با شلوغی کم هستند.

با ما در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ سیب رایانه همراه باشید.

برای رزرو آنلاین هتل اینجا را کلیک کنید

قصر بولسا

قدمت این بنای دیدنی که یکی از جذابترین جاهای دیدنی پورتو به شمار می آید به قرن 19 میلادی باز می گردد. این قصر در واقع ساختمانی متعلق به بازار بورس شهر پورتو است که معاملات مربوط به سهام در آن انجام می شده است.

دلیل قرار دریافت قصر بولسا در میان جاذبه های گردشگری این پیشینه تاریخی و معماری خاص آن است. با اتاق هایی که پر از پرتره های متعلق به پادشاهان و عظیمان کشور پرتغال است، بازدید از این قصر در واقع دیداری با یک گالری بی نظیر نقاشی نیز محسوب می گردد. در کنار آن اتاق طلایی قرار گرفته است. بخشی از قصر که انگار متعلق به دنیایی دیگر است. هنر به کار رفته در این بخش از قصر، خصوصا سقف آن، نفس گیر است.

این بازار بورس البته بخش هایی مختلف دارد که دیدن آنها برای افراد علاقمند به تاریخ جذاب است. هر یک از تالارهای این قصر، مانند تالار عام، تالار عربی و تالار ملل گنجینه ای با ارزش تاریخی عظیم است. هر یک از این بخش ها پیشینه ای تاریخی و داستانی جذاب برای شنیدن دارد.

توره دوس کلریگوس

این برج 75 متری در واقع علامت مشخصه شهر پورتو است. در هر زمان و در هر نقطه شهر که باشید، کافی است نگاهی به اطراف بیاندازید تا آن را پیدا کنید. با وجود چنین بنایی در شهر، گم شدن در پورتو تقریبا غیر ممکن است!

برج دوس کلریگوس بنایی عظیم است که در قرن 18 میلادی ساخته شده است. این برج با سبک معماری گوتیک، که نمای بیرونی آن از جنس گرانیت می باشد، توسط معمار ایتالیایی نیکلائو ناسونی و برای انجمن برادری کلریگی ساخته شده است. در واقع اگر توره دوس کلریگوس را ترجمه کنیم، معنی آن برج کلگری ها می گردد.

در بازدید از این برج حتما کفش های مناسب همراه داشته باشید، زیرا برای رفتن به بالای آن باید از 240 پله بالا بروید. اگرچه ممکن است شنیدن این خبر چندان دلچسب نباشد، اما نباید باعث گردد از بازدید این برج صرف نظر کنید. اگر به بالای این برج مرتفع برسید، منظره ای بی نظیر از دومین شهر عظیم پرتغال و تمام جاذبه های آن را زیر پای خود خواهید دید. این منظره به حدی جذاب است که هر مسافری که قصد بازدید از پورتو را دارد، نام توره دوس کلریگوس را در لیست جاهای دیدنی این شهر که باید دید قرار می دهد.

تور شهر پورتو با تراموا

این تور گزینه ای بی نظیر برای کسانی است که فرصت زیادی برای بازدید از شهر پورتو ندارند. با توجه به وجود سه خط تراموای تاریخی در شهر پورتو که تقریبا تمام بخش های تاریخی این شهر را پوشش می دهد، می توانید تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

این خطوط بخش هایی دیدنی از شهر را به نمایش می گذارند. خط شماره یک تراموای پورتو که به خط کنار رودخانه معروف است، از کنار بسیاری از جاذبه های تاریخی و همینطور خط ساحلی شهر عبور می نمایند. دو خط دیگر نیز با مسیرهایی متفاوت از کنار برج کلریگی ها، موزه برق و سایر جاهای دیدنی پورتو عبور می نمایند.

با بودن این سه خط تراموا، می توانید مطمئن باشید که بازدید خوبی از شهر زیبای پورتو خواهید داشت، حتی اگر زمانی کافی برای دیدن همه جاذبه های آن را نداشته باشید. نکته جذاب درباره این جاذبه دیدنی این است که قطارهای مورد استفاده در این خطوط کلاسیک هستند و کاملا حس و حال سفری تاریخی در زمان را برای شما تداعی خواهند کرد.

در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ سیب رایانه به معرفی جاهای دیدنی شهر پورتو، دومین شهر عظیم کشور پرتغال پرداختیم. این شهر با این که میزبان تعداد کمتری گردشگر نسبت به همسایه پرطرفدار خود لیسبون است، اما با وجود این جاذبه های گردشگری، چیزی کمتر از آن ندارد.

منبع: الی گشت

به "جاهای دیدنی پورتو؛ جاذبه هایی کمتر شناخته شده که باید دید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی پورتو؛ جاذبه هایی کمتر شناخته شده که باید دید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید