تعاریف و اصطلاحات

شروع فاز 2 پروژه شهر توریست با همکاری وزارت کشور

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش توریستی از آغاز فاز دوم پروژه شهر توریست با اعلام آمادگی هشت استان برای ارزیابی، با همکاری و حمایت وزارت کشور اطلاع داد.

19 مهر 1399

تصاویر ، خوابیدن دختران کنکوری در پرحاشیه ترین کنکور

پنجاه و هفتمین کنکور سراسری سال 99 از ساعت 8 صبح چهارشنبه 29 مردادماه با رقابت بیش از 113 هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر در بیش از 777 حوزه امتحاتی تحت تدابیر ویژه بهداشتی شروع شد. این فرایند با رقابت سایر گروه های آزمایشی تا روز شنبه اول شهریور ادامه دارد.

18 مهر 1399

با انداختن همه فشارها بر گردن بخش خصوصی، راه را به جایی نخواهیم برد

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران می گوید: با تشدید فشارها بر صادرکنندگان بخش خصوصی، تعدادی از فراوری کنندگان در ماه های گذشته، عطای صادرات را به لقایش بخشیده اند.

5 مهر 1399

خون آبی؛ خرچنگی که جان میلیون ها نفر را نجات می دهد

خبرنگاران: خیلی ها نمی دانند که سلامتشان بسته به خون آبی نوعی خرچنگ است انگار ترکیب عنکبوت است با یک شپش غول پیکر. خرچنگ نعلی (نعل اسبی) یکی از قدیمی ترین جانوران دنیاست که بیش از 450میلیون سال بروی کره زمین زندگی می نماید و از دایناسور ها هم قدیمی تر است.

5 شهریور 1399

شروع تابستان 99 با خورشیدگرفتگی جزئی، گرفت ماه 15 روز پس از تنها کسوف قابل مشاهده سال در کشور

همزمان با شروع فصل تابستان و در روز اول تیر آسمان ایران شاهد خورشیدگرفتگی است که از ایران به صورت جزئی دیده می گردد و به گفته دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران بیشترین درصد گرفت خورشید در چابهار و دریای عمان رخ خواهد داد که به ترتیب 98 و 99 درصد از سطح خورشید...

27 مرداد 1399

دکسپانتنول؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

دکسپانتنول دارویی است که به منظور درمان یا جلوگیری از خارش، خشکی، زبری و تحریکات جزئی پوستی استفاده می شود.

22 مرداد 1399